Det svänger ju katten!

Tro det eller ej men vi har provat på jazz dans för nybörjare idag!!! Jag har aldrig dansat i hela mitt liv, men idag blev det ändring på det!
Jag hittade en lapp för ett tag sen i kyrkan när jag och Poppy var där på playgroup, Lappen fångade min uppmärksamhet främst för att det stod Adult beginners ballet. Min första tanke var: åg de vore kul! något helt annat, men vid närmare eftertanke hann tanken på att jag faktiskt är stel som ett kylskåp ifatt mig, och jag har äl ingen ballet kropp precis....Men under balleten stod det om en Jazz dans grupp för vuxna. Så idag smalades Pernilla,My och Sandra D hemma hos mig iförda ungefär vad vi trodde man ungefär har på sig när man dansar, ingen av oss hade dansat något nämvärt förut (om inte club dansande gills förstås) så vi visste inte riktigt hur de funkade!
Jag gick dit med ganska låga förväntningar, tyckte mest det skulle bli en kul grej bara. Räknade nästan med att det skulle vara 50+ are där. Vi var först på plats och pratade lite med instruktören, som var supertrevig och väldigt spontan och en himla duktig dansare! Hon sa att det bara var att häng på! En efter en dök det upp fler och fler personer. Det var en himla go mix av människor och stämmningen var väldigt avslappnad och go måste jag säga. Vissa hade showat till det och dök up i tajta rosa strumpbyxor, rosa baddräkt typ, benvärmare och andra roliga dräkter. Hmm undra vad vi ska ta på oss nästa gång, det får nog bli en tur till primark och se om vi hittar något festligt. Mycket skratt blev det iaf.
Jag lovar att det kommer bilder från nästa gång. Hade kameran med mig idag men glömde ta kort.
Vi radade upp oss i rummet och satte igång med en massa steg och olika moves, det var hur kul som helst, och alla var så avslappnade och skrattade och hade kul hela tiden så de gjorde ingenting att man skämde ut sig och missade tackten titt som tätt! Det var bara så himla kul. Svettigt blev det också, riktigt bra träningspass fick man på köpet!
jag måste erkänna att det sträckte bra i min stackars korta fotbollsmuskler och att jag nog inte ens var i närheten av att se lika graciös och spänstig ut som många av de andra men de gjorde ingenting, är hel nöjd med att vi bara gick dit och gjorde så gott vi kunde och bara hade riktigt kul
Ja dans på onsdagkvällar kommer definitift stå med i almanackan i framtiden!

Tidigare på dagen hade jag jobbat fram till 12.15 med Poppy. Sen blev det en supergo fika med Sandra D. Träffade av en slump Martina där också som hade varit och handlat lite inför kak bak som skulle bli av senare under dagen. Efter fikan blev det en tur till gymmet. Kirsty (min granne) som varit iväg på solsemester med sin "familj" kom över en sväng efter det. Var jättekul att träffa henne igen. De hade haft det helt underbart och jag var förstår inte ett DUGG avundsjuk!
Kvällen avslutades som sagt med dans!
Helt klart en väldigt bra dag med mycket aktivitet och goa människor, det gillas !!

ha det fint gott folk!
kram

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men vad har hänt????

En uppgradering igen!!

Duktigt gjort.

Va kul med jazz-dans. Sådant har jag gjort i min ungdom. Eller är jag förresten inte ungdom än?

Och du, är det någort fel på 50+?

Kram på dig.

2010-03-04 @ 22:02:49
Postat av: Gunilla

Vad duktig du är! Uppgradering igen!!!

Det är kul med jazz-dans. Det gjorde jag i min ungdom. Förresten är jag väl ungdom ff?

Och vad menar du med 50+, det lät negativt?

Hadetjättegött!! Kramar.

2010-03-04 @ 22:38:23
Postat av: Hanna

haha ja nu du Gunilla, nu slår vi på stort! nej nej, absolut inget negativt i de! ju äldre desto roligare vettu!!:)Dansade du jazz alltså! måste säga att de var många olika steg!!hej och hå! men gud vad rolgt de var!

2010-03-05 @ 00:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0