kanonhelg!

Fredag! wiiie äntligen var det ljuvlig fredag igen! Det firades i HW på en pub/club så kallad Yeast's (tror de stavas så) Ett helt ok ställe men de tog ett bra tag inna det kom igång. Jag, My, Eleonor, Kristina och tre andra tyska tjejer provade på att gå ut i hw för ovanlighetens skull. Både Biba och Will varnade oss dock innan och kommentaren när vi sa att vi skulle ut i hw var: Oh dear! men en liten suck efteråt! Tror det har att göra med att folk från Beaconsfield och från andra lite rikare städer tycker det är för "slummigt" i hw, jag led dock inte så värst mycket av de! Det blev en ganksa lugn kväll för vi skulle upp tidigt dagen efter. Vi var nog hemma igen runt 1.30 tiden. Trevlig spontankväll i gott sällskap!




Lördag morgon var planen att hinna med en tidig buss till Rickmansworth där vi skulle möta upp med Katrin för att sedan åka vidare till London och njuta ab Hyde park på inlines.
Efter några snoozningar för länge kom jag och My äntligen ur sängen. Vi njöt av en lugn och god frukost i solskent, lite för lugn dock för sen blev det till att lägga på ett kol! Vi missade givetvis bussen och halvvägs till stationen upptäcker jag att jag glömt ta med mig pengar, klyftigt! men men ingen större skade skedd, vi hann med nästa buss isf och kom välbehållna fram till rickmansworth. Jag, My, Katrin och Martina tog tuben in till London och Hyde Park där vi hyrde inlines (kostade bara 10 pund för en hel dag). På ostadiga ben stapplade vi iväg nerför gågatan. Tog inte speciellt lång tid innan man kom ihåg hur man gjorde så de var helt ok! Det var hur fint som helst att susa fram i parken, det var soligt, fullt med picknickande folk  och alla var på gott humör! Vi var verkligen inte de enda som kommit på iden att åka inlines denna dag, inlines åkare vart man än tittade! Fördelan med att åka inlines ist för att gå var att man hann se så himla mycket mer när man kunde ta sig fram fortare än vad man kan till fots, dock blev de lite krångligt när det bara fanns grusvägar, men de var härligt ändå!Absolut någonting  jag tror vi kommer göra igen.
Vid 6 tiden var det dags för oss att dra oss tillbaka till rickmansworth för förfest och sedan utgång i Warford. De var jättekul, vi gick till ett riktigt frächt ställe.



På söndag morgon störtade vi upp i ottan för att ta oss till London Bridge för att möta upp med Lisa, Hanna, Eleonos, Kristina och Lovisa.  Vi slog till med en dagsutflykt till Brighton! Brighton ligger på kusten och det var hur fint som helst. Halva dagen spendarade vi på stranden.
Vi gjorde inte många knop denna dag utan njöt mest av solksenet och fin omgivning. Precis så de ska vara!
Tack för en toppenhelg tjejer!


Bild på Brightons kust från piren! helt underbart väder!

sommarbild på My.


så sammanfattningsvis en fantastiskt bra helg!

Kan lägga till att jag idag (21/4) äntligen har fått håret klippt också! jag är lycklig!

Måste bara lägga till en annan grej också, nämligen att jag och Eleonor har bokat resa till skottland den 29 maj-5 juni! och som om inte de vore nog så har vi även bokat en resa till Paris den 14-16 maj!! ska bli hu kul som helst! jag har aldrig ens varit i Frankrike förut!

nu ska jag sova, laddar för en heldag med barnen imorgon igen!
sov gott allihop!
over and out.

/H



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Sköjigt när det händer nöt!

glöm inte att du är uppbokad den 23 maj om det inte är åska, nej jag menar aska.

kram.

2010-04-22 @ 20:14:04
Postat av: Irene P Thorsell

fullt upp hör jag, låter bra! Kör så det ryker :)

PussoKram

2010-04-24 @ 16:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0