gött mos.

goddagens!

Helgen började tidigt med pubkväll på torsdagen, The swan var vi på denna gång. De har något lokalt live band på scenen varje torsdag, så vi tog oss dit och hade det trevlig.
Upp på fredag morgon och jobba, behövde bara jobba några får timmar så det var skönt. På eftermiddagen åkte jag med familjen och kollade på Dam hockey match, det var landskamp mellan Wales och England. Jag har aldrig varit på en utomhus hockey match förut så de var en ny uppöevelse, alla spelade i kjol vilket kändes lite opraktiskt dock!
Barnen var inte så intresserade av själv matchen och jag tröttnade ganska snart jag också så vi sprang mest omkring. Jag och Jack spelade en hel del fotboll, som vanligt! Han är riktigt duktig måste jag säga.
De var mysigt att bara åka iväg med familjen lite.

Vardagsbild på Jack

Poppy på charmhumör!


Georiga.

På fredagskvällen var det mys på högsta nivå när vi i solskenet hade grillpremiär! hur jäkla gött som helst, och sällskapet var kanon! finns inget bättre än grillmat och lite vin! Blev en fantastisk kväll!


muuumms!

Det blev en liten sleepover hos My för min del och morgonen efter avnjöt vi frukosten utomhus i vårsolen. Det är så undrebart att våren äntligen hittat hit! Man blev automatiskt på strålande humör när man tittar ut på morgonen och ser att det är solsken ute! Hela livet känns lite lättare:)


vardagslyx!

Lördagen spenderade jag och Sandra i hampstead heath, ett ställe som mamma faktiskt tipsade om. Det är en jättestor. Jättefint! Hur mysigt som helst att bara strosa runt i vårvädret. En och annan glass slank visst ner också, men de var ju sol. Vi åkte hem från storstaden vid 5 tiden på kvällen för vi båda skulle babysitta från kl 7 och de lockade med en löprunda innan så vi åkte hem i god tid. För min del blev det dock ingen runda, upptäckte att jag hade glömr mina huslycklar i Jordans hos My och den var ingen hemma som kunde släppa in mig, otur! Men familjen kom efter en halvtimme så jag satta mig på cykeln och åkte bort till My och hämtade mina grejer och nycklar ist. Jag gillar att cykla! Gillar farten och syran i benen när man trampat på rejält ett tag! Lovely.


från hampstead heath.

Söndagen startade vi med frukost här hemme hos mig, vad vi egentligen ville var att sitta utomhus någonstans och ha en liten brunch men man man kan inte får allt så när vi kände att det drog lite kallt ute så fick mitt kök duga som picknickställe. Efter fullen drog vi iväg i Katsins lilla bil, om i uppförsbackar låter ganska egendomligt men annars fungerar utmärkt. Vi hittade till windsor utan bekymmer och traskade in i slottet med personlig guid genom en telefonliknade apparat. Himla smidigt, man kunde välja om man ville upprepa någonting och ville man inte lyssna så var de bara trycka på stopp. Slottet var superfint, sicken lyx! Området runt omkring borgarna var också supermysigt. Och igen så hade vi tur med vädret! Luchen avnjöts i slottsparken och betod av medhavd picknick. Gud i r verkligen inne på picknick spåret! gillas.


Största slottet i världen, är från 1100-talet och ett av de äldsta slotten som fortfarande används. Drottningens "sommarslott" Hon gillar att spendera helger och lediga dagar här.



det var vad som hänt i helgen.


Idag hade jag en va mina trökdagar igen, jobbade heldag. puh de är lite jobbigt men vi hade ganska kul iaf! Nu på kvällen kom Kirsty över och vi delade en bränd pizza, klantigt Hanna att glömma av pizzan i ugnen!  Men den smakade helt ok ändå! De var jättekul att träffa henne igen, Familjen och hon har varit i frankrike på skidsemester ( är en aning avundsjuk) sedan i onsdags så de var ku att ses igen! Imorgn har jag tvingat med henne ut på en löprunda, blir kul de:)

Nu kallar sängen! sov gott
/H


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ni betar av sevärdheterna en efter en. Försök nu att hinna med så mycket som möjligt innan det blir dags för Sverige igen. Kram.

2010-04-18 @ 13:07:52
Postat av: Irene P Thorsell

Tänkte just påminna dej om att uppdatera bloggen, men det här inlägget hade jag faktiskt missat.

2010-05-16 @ 21:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0