Nya vänner!

Jag är precis hemkommen från high Wycombe nu, det blev en shoppingtur dit med Sandra( ej davidsson) och Sara. Två andra svenska au pairer som bor precis brevid Jacks skola som jag täffat! De är skitgoa så de blir nog mer häng ihop med dom! Det blev mer shopping idag, inte bra med tanke på att jag håller på och sparar pengar till den 13/12 när Malin och Daniel kommer på besök! Det där med att spara pengar har aldrig varit min starka sida. plus att jag igår hittade ett jättebra gym bara 10 min cykeltur ifrån oss som jag tänkte jag skulle gå med i! Det var ganska billigt också vilket är ett stort plus! men ändå en extra kostnad, och extra utgifter behöver jag inte mer av egentligen men att lägga penger på sin hälsa måste ju ändå vara en bra investering:)

Igår kom det ännu fler byggare hit, samanlagt är de nu fem st här idag. Igår började de slå ner en vägg och idag fortsatte de med nästa, så dagens frukos avnjöts till tonerna av hammarslag, väldigt rofyllt! Jag LÄNGTAR tills de är klara, hoppas det går fort! Nu är de både på övervåningen och undrevåningen och jobbar, det går mig lite på nerverna när man måste gå runt huset för att komma in i köket och sen ut igen för att komma upp till rummet, som just nu är igentejpat. Jag försöker hålla mig hemmifrån så mycket som möjligt när jag inte jobbar dels för att inte vara i vägen men ocks¨å för att få lite lugn och ro.

Jag börjar ändå gilla England mer och mer, november månad är mycket ljusare och lättare än vad den är i sverige , språket blir också bättre och bättre samtidigt som jag känner familjen mycket bättre nu och de går superbra med barnen! Igår var vi på lekplatsen allihop och de var jättekul!Tur att jag och Biba är lika barnsliga båda två:)

Ikväll sen blir det fotboll med Wycombe Wonders damlag, får se hur det blir. Jag och Sandra var och tittade när de spelade match i söndags  och vi var la inte jätteimponerade men vi får se, man kanske är lika stapplig själv nu efter ett uppehåll på två månader. Ska bli kul att sparka lite boll igen iaf! Jag saknade det snabbare än vad vad jag trodde jag skulle göra.

Sandra har förresten varit på en intevju hos en annan familj som iaf jag tyckte verkade supertrevliga, men hon själv var inte lika positiv. Vi får se hur det blir, jag hoppas iaf att hon byter och tar den här familjen ist! Det kan knappast bli värre iaf! Plus att de bor ganska nära oss, typ bara 10 min på cykel emellan!

Take care!
Hanna

Kommentarer
Postat av: Irene P.Thorsell

Det är så skönt att du trivs så bra!

Love you

2009-11-11 @ 21:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0