Helgen började superbra och slutade i djup ilska!

Lördagen var helt kanon och innehöll turistrunda och två olika julmarknader, en tysk och en svenska(vad hände med Bellman?honom såg vi inte till) Jag hade sovit hemma hos Sandra från fredagen och lördagsmorgonen började i ett relativt lugnt tempo med en aning för många snozanden och slutade i att vi sprang till tåget och inte alltför otippat missade vi givetvis tåget med 2min! lite lagom irriternde när nästa går en halvtimme senare och man ska in till London och vill hinna med så mkt som möjligt ,men vi gjorde de bästa av situtionen och tog lite kort och käkade upp halva vår medhavde matsäck, eller jag gjorde det iaf. Vi tyckte vi var smarta dagen innan när vi gick till Sainsbyr's och handlade på oss ett lite matföråd som skulle räcka för dagen tänkte vi så att vi inte skulle behöva slösa så mkt pengar på mat. Det var definitivt en bra tanke om bara inte alla mysiga cafeer och julmarknadsstån hade korsat vår väg! Vi slösade mycket pengar på mat ändå kan man väl konstatera. Äntligen framme i London begav vi oss i riktning mot Buckingham palace för att möta upp med Sandra E och My och givetvis för att kika på vaktavbytet runt slottet. Det var ett stort ståhej med vakter och poliser, jag måste faktiskt erkänna att jag inte var så himla imponerad, jag hade nog allderles för höga förväntninar. Sen kan de ju ha med att göra att jag typ inte såg någonting pga allt folk!
Julmarknaderna var superkul däremot och sällskapet kan man inte heller klaga på, supergoa människor hela bunten! PÅ den svenska marknaden blev man helt till sig bara av att se alla svenska delikatesser! Det känndes precis sm hemma när man strosade omkrig där. Vi tog en liten snabb runda på stan efter marknaden för vi hade lite tid över innan jag och sandra var tvungna att åka hem igen för Biba behövde barnvakt så jag skulle vara hemma till 19 hade vi sagt. Något var fel med tåget hem så vi var lite ute i sista minuten men vi tog oss hem iaf, lite sena men de gjorde ingenting för Biba och Will var ännu senare! som vanligt:)


Helgens andra dag var planen att vi skulle spla vår första fotbollsmatch för Wycombe Wonders. Det började helt i sin ordning med att jag och Sandra tryckte i oss en rejäl frukost, sen blev vi upplockade av Tasha(en i laget.) Ingen verkar lita på vår förmåga att hitta här, de gör förmodligen rätt i att inte ge oss alltför mkt ansvar på den biten, vi har ju inte vair så värst framgångsrika med väghittandet så här långt...!
Framme vid matchplanen kunde vi konstatera att vad vi skulle spela på knappast kunde beskrivas som en gräsplan, snarare en gytjehög! Både jag och sandra var ritkitgt glada och taggade innan match och såg fram emot att lira lite boll igen. Det började riktigt bra för min del och ja tyckte absolut jag spelade över förväntan med tanke på att det var nytt lag, första matchen och att jag är väldigt otränad! I halvlek ledde vi med 3-0, varav jag gjort två( :D) och ett ass, så ja kände mig rätt nöjd och hade väl förväntat mig att få höra några positiva ord och kanske en klapp på axeln, men icke! Det första tränaren gör är att peka på mig med båda händerna och börja skälla ut mig efter noter! Det var helt sjukt vad mycket jag hade gjort fel enligt honom! Tydligen var ALLT plus lite till fel!! Att jag gjort två mål (snygga dessutom!) kommenterade han med : Visst, du har gjort två mål, men kan du göra två till (sen en axelryckning) Han skällde ut flera andra i laget också! Grejen var att vi ledde med 3-0 i halvlek och det enda han gjorde var att tala om för varje spelare hur dåliga de var och vilka fel de hade gjort! Snacka om pushning!!Jag var så jävla förbannad inför andra halvlek så jag kunde inte koncentrera mig för fem öre!Så fort jaf kom i närheten av straffområdet var jag tydlligen för offensiv och han skrek sig hes för att jag skulle backa hem och stå vid mittcirkeln och glo typ, även fast halva deras lag var nere i sitt eget straffområde. Jag spelade innermitt som vanligt men det känndes som en helt främmande position. Det andra laget var inte speciellt bra utan backade dem och grötade ihop sig hela tiden men ändå var jag tvungen att stanna hemma i knät på backarna, han motiverade det efter matchen med att vi nästa vecka skulle möta ett lag som var väldigt starka på kontringar! Jag bara undrar, men vad tusan spelade det för roll den här matchen!? Efter matchen passade han på att klaga lite till på mig och ta upp ännu mer fel han tyckte jag gjort, jag vet inte vad han håller på med men försöker han värva nya spelare så har han misslyckats in i det grövsta! Never again att jag spelar en match med honom på kanten!
Usch asså jag har inte varit så jäkla förbannad en enda gång sen vi kom hit, det här tog verkligen priset och jag menar inte att jag inte gjorde några fel, för det gjorde jag men jag var fasen en av de bättre i det här laget. Jag vet att jag är ganksa dålig på att ta negativ kritik men det här var bara så sjukt orättvist! Det krävdes att jag och sandra ställde oss och bakade bröd efter att vi hade käkat mat lite hemma hos mig för att jag skulle lugna ner mig en smula igen! Men idag när jag tänker på allt han sa igår så kryper det fortfarande i kroppen! Ne, tack och adjö asså, han gick precis mista om två spelare som skulle kunnat ha tillföra en hel del till det här laget!
Vi ska åka på träningen imorgon iaf bara för att säga att vi inte kommer tillbaka!
Ska börja kika om det finns något annat lag i närheten för jag vill fortfarande spela fotboll och hålla igång med iaf en träning/vecka. 

Imorgon ska jag och Sandra besöka Bbblan och skriva ut lappar som säger att en supergo au pair söker ny familj, gärna i Beaconsfield, jag är säker på att vi kommer hitta någon!

Nu blir det Ullared som godnatt saga!

Ha de bäst!
puss och kram

Kommentarer
Postat av: Gerd Y

Stå på dig Tjejen. Ta ingen skit! han verkar inte ha så mycket innanför pannbenet, den där tränarn. Tacka vet jag Hörnebo. ;). Hoppas ni hittar ett annat lag. Kram

2009-11-24 @ 13:07:48
Postat av: Gunilla

Va synd för det laget som missade två så bra spelare. Men det kan bara bli bättre. Snart hittar ni ett nytt lag som uppskattar era otroliga talanger.

Mås så gott och ta väl hand om varandra.

Kram från Gunilla och Conny

(Drickandes Glögg)

2009-11-27 @ 19:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0