lite av varje

i söndags var vi på ikea i Wembely på köttebullemiddag ihop med en del andra svenska au pairer vilket var jättetrevligt, det var kul att jämföra lite familjer, arbetsuppgifter och se hur de andra har det, alla verkade bo mer eller mindre centralt i london så det är bara jag och sandra som håller oss här ute på vishan. Inte för att jag har nåt att bo i en lite mindre stad, jag gillar det och det går tåg in till London var tionde minut och det tar bara 30min att ta sig in så det är lugnt! Måste bara hittat något kort eller nånting som gör att de blir billigare att åka, just nu betalar vi £12 (ca150kr) tur och retur, känns lite dyrt! men Will,pappan i huset pratade om något kort vi skulle kolla upp så det ska nog lösa sig.

Igår jobbade jag 7.15-9  och sen 15.30-18.30 ungefär, på morgonen var barnen hopplösa så det var lite jobbigt,  det var rätt skönt när de äntligen kom iväg till skolan. Det tar ett tag för dem att vakna till på morgonen så de är lite smågnälliga och ganska mammiga just då. När de åkt iväg gick jag ut i skogen en sväng för de va så himla gött väder, som en riktig höstdag ska vara, med solsken, ganska varm luft och massa fina färger ute så jag tog min bok under armen och knallade iväg. Vi har ingången till skogen precis på andra sidan gatan, och det är verkligen en ingång man går igenom för att komma dit, första 200m är det höga staket på båda sidor om den smala stig man går på. Det skrämde skiten ur mig första gången jag gick igenom där, det är mörk, tyst och man har ingenstans att ta vägen om man skulle behöva fly! Efter "tunneln" ser det ut som vanlig skog igen och jag hittade en jättebra sittplats under ett träd i solen brevid ett stort gärde där jag slog mig ner, tror jag satt där en timme och läste. Läser "om jag kunde drömma av Stephnie Meyer(första twilight boken, jättebra!) Sen ringde Kirsty, min granne och undrade vart jag var, hon var ute med sin hund i skogen så vi skulle mötas sa vi, slutade med att vi båda gick vilse! Vi hittade båda hem sen igen iaf fast utan att ha hittat varandra. Vi bestämde oss för att käka lunch på stan. blev en smaskig avocadosallad med kyckling.

Efter jag jobbat klart igår kväll gick jag över till Kirsty för hon bor bara två hus ifrån oss, hon är från Irland och är också här som au pair, hon satt barnvakt igår så jag agerade sällskap. Vi fixade lite mat, öppnade en flaska vin och spelade mariocart och singstar hela kvällen, det utgjorde ett bra avslut på en bra dag!

Idag vaknade jag med en ännu värre fökylning än den jag dragits med de senaste dagarna så det har blivit en ganska lugn dag idag, har bla kollat på ullared:) haha lite skönt program eller!

Nu kommer barnen hem från skolan vilken minut som helst så ska ner å börja med lite mellanmålet tänkte jag.

ha de fint!


Kommentarer
Postat av: Irene P.Thorsell

Vad kul du verkar ha det, kul att du har träffat Kirsty. Men du måste skaffa dej en GPS om du ska luffa omkring i skogen så där. Love you, kram Mamma.

2009-11-03 @ 18:35:03
Postat av: Hanna

ja, jag har de kul, himla mycket att göra bara!!!

2009-11-03 @ 21:34:23
Postat av: Linda

Haha XD skräll att du går vilse i skogen!

Bra att du äntligen har börjat läsa twilight! de är ju såå bra! puss

2009-11-04 @ 10:57:42
Postat av: Anonym

Haha Håller med Linda! Man blir ju inte direkt förvånad att du går vilje Häna ;) Och ett stort + till att du läser Twilight! Läste ut alla böckerna inom loppet av 3 veckor tror jag;) Puss

2009-11-04 @ 20:21:46
Postat av: Mallan

Fick visst inte med mig namnet! men hoppas du förstod att det var jag :) // Malin

2009-11-04 @ 20:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0