Dagen

London är nice! Det blev ett nytt besök i london idag också, med sandra. Jag fick skjuts av Biba till Clapham för hon skulle hälsa på sin syrra där, clapham ligger i utkanten av london så det blev till att lära sig hur bussar och tunnelbanesystemet fungerar idag. Jag och sandra hade bestämt att vi skulle mötas på Waterloo station för jag hade hittat en garnbutik i Waterloo som verkad vara värt ett besök. Otroligt nog kom vi båda två till stationen välbehållna och utan att ha åkt fel en enda gång, jag kan tacka alla hjälpsamma och trevliga engelsmän för att jag hittade dit! Engleska människor är ett ett trevligt folk! Jag satt brevid en jättegullig dam på första bussen som hjälpte mig att hitta vägen till rätt station. Hon var supertrevlig och visade mig massa bra butiker, bla en bra julklappsshop. Vi pratade på om musikaler, väder och liver i allmänhet, jättekul och ett bra sätt att öva engelska på!
I garnbutiken fanns massa goa garner, ja ville köpa hur mycket som helst men ja nöjde mig med två nystan och en ryanål. jag köpte ett färgat nystan som ja ska göra en åremössa av och ett vitt nystan som jag också ska sticka en mössa av tänkte jag, har inte bestämt riktigt hur jag vill att den ska se ut än förutom att jag ska försöka mig på att virka en blomma och ha på sidan, ja får se om ja lyckas utan mormors hjälp, blir nog svårt men ja ska göra ett försök! mmm de är så mysigt att sticka!!. Måste lära sandra också så att vi kan sitta inne och ha syjuntor när det det börjar bli kallt och rått ute:).
Väl hemma igen var jag så trött så jag sov en timme innan resten av familjen kom hem och jag började jobba, det var en välbehövlig timmes sömn! Nu ikäll har jag suttit barnvakt och passat på att slipa lite på en stol jag har på rummet som ja tänkte måla vit, den var mörkbrun från början. Lite dystert med en så mörk färg tyckte jag, det kommer nog bli bra, kommer verkligen passa bättre i rummet iaf! Det är kul att ha lite grejer på gång att göra, lite småprojekt sådär är aldrig fel.

Nu blir det bonde söker fru de närmsta 44 minutrarna

ha det fint!
puss och kram

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Bara en liten undran!!

Ryanål????

Skall du knyta en ryamatta av garnet?



Men det är lite mysigt med syjunta.

Tack för tipset, nu har jag en julklapp klar till Sandra.

Hadetallrabäst. Kram Gunilla o Co

Conny dukar nu till fredagsmysmaten. Det blir fläskfilegryta med pasta till. Skall bli gott.

2009-11-20 @ 19:14:27
Postat av: Irene P Thorsell

Åå vad det låter kul med dina stickprojekt.Jag ska också fixa ngt =)

Kraaam Mammi

2009-11-21 @ 21:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0